torsdag 1 mars 2012

Tröskelintervaller, snabbdistans och nya tävlingsskor

Kort om tisdagen: Tänkte köra 3 x 2000 i tröskeltempo (4:27 min/km) på löpbandet men kände mig så oförskämt fräsch att jag under tiden som jag sprang gjorde om det till 2 x 3000 i samma tempo istället. Kändes väldigt lätt och bra, totalt drygt en mil.

Kort om onsdagen: Fick ett paket i brevlådan som innehöll ett par Saucony Grid type A5.
Trots att jag var otroligt sugen att testa dem direkt så blev det inget med det.

Kort om torsdagen: Dags att testa skorna, och hur testar man ett par tävlingsskor om inte genom att springa snabbt... Jag körde 5 km snabbdistans/testlopp och det gick ganska bra. 20:44 är pb i modern tid, men det finns inte många sekunder att kapa på tiden just nu. Skorna kändes hur bra som helst, löjligt lätta och satt som en smäck. Med tanke på att jag inte sprungit mer än ett riktigt intervallpass sedan i höstas så är jag helt klart nöjd med att jag kunde hålla ett skapligt tempo trots allt.
Totalt 9 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar