måndag 12 mars 2012

Långpass igår, stumma ben idag.

Lördag: 9 km varav 5 km tröskel (ca 4:23 min/km), inga konstigheter. Lite fascinerande att jag kunde tycka att några km i 4:25-tempo var så jobbigt för bara ett par veckor sedan, nu känns det nästan som ett behagligt tempo.

Söndag: Långpass. Fullt schema hela dagen med bl a badhusbesök med barnen gjorde att jag sköt upp långpasset till efter att de minsta var nattade. Kvart över åtta drog jag på mig skorna och gav mig springande in mot stan där jag körde ett varv runt söder och gamla stan. 20,4 km i 5:20-tempo och allt kändes så lätt och skönt trots att det var det längsta jag sprungit någonsin.

Måndag: Benen är spänstiga som trädstammar, någon har stuckit in spik i fötterna och i vaderna... Det blir nog vila både idag och imorgon.

2 kommentarer:

  1. Vad bara! Nu är du snart tillbaka i gammal fin form!

    Jag tror att en promenad och streching är bra mot stela vader.

    SvaraRadera
  2. Jag cyklade fram och tillbaks till jobbet som återhämtning (11 + 11 km), det verkar ha funkat bra. Formen hoppas jag faktiskt är tom lite bättre än vad den var när den var "gammal och god", men exakt hur bra den är får jag se på premiärmilen. Jag har ingen aning om vilken tid jag ska satsa på än...

    SvaraRadera