måndag 1 oktober 2012

Snabbdistans -> sub40?

Jag tror att jag generellt sett har sprungit för lite tröskelpass och snabbdistans jämfört med intervaller, och troligen är det en del av anledningen till att jag stumnade så extremt i halvmaran senast. Därför har jag inför Hässelby sprungit flera tröskelpass och snabbdistanser, senast nu i lördags. Av olika anledningar blev det den något udda distansen 6,5 km vilket tog 25:43, dvs 3:57-tempo. Det var ingen maxinsats men inte långt ifrån, kanske hade jag klarat en km till i samma tempo. Eftersom jag fortfarande var lite seg i benen efter de långa intervallerna jag kört några dagar tidigare så är jag fantastiskt nöjd, och med detta i ryggen vågar jag sätta det (kanske i vanlig ordning överoptimistiska) målet sub 40 på Hässelbyloppet. Man måste ju spänna bågen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar