onsdag 10 oktober 2012

Det här kommer helt säkert att gå åt skogen

Sista intervallpasset innan Hässelby gav ett sämre besked än jag någonsin hade befarat. 2 x (3 min + 2 min + 1 min) i miltempo med en minuts gåvila var tanken, och även om det gick lite snabbare än tänkt (3:55. 3:50, 3:45, 3:58, 3:52, 3:38) så har jag med tanke på hur det kändes inte längre några som helst förhoppningar om en bra tid i Hässelby. På uppvärmningen kändes 5:15-tempo nästan övermäktigt snabbt, och stegringsloppen innan intervallerna gick knappt ens i styrfart. Det var stelt och tungt och kantigt och flåsigt och mjölksyra redan på första intervallen. På nedjoggen kändes det som om sista kilometern hem aldrig skulle ta slut.
Antingen håller jag på att bli sjuk eller så har kroppen bestämt sig för att mörka formen. Jag hoppas fåfängt på det sistnämnda.

4 kommentarer:

  1. Hej.
    Precis som du beskriver kan jag också känna före tävling. Det behöver inte betyda att formen är dålig, så funkar det i alla fall för mig.
    Lycka till på loppet.

    SvaraRadera
  2. Jag kände lika dant igår på mina fyrahundringar :-). Det betyder ingenting. Kör hårt på Hässelbyloppet :-).

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att ni har rätt. Lite trög brukar jag känna mig veckan innan men det här slår alla rekord. Förhoppningsvis slår jag alla rekord åt andra hållet på söndag :)

    SvaraRadera
  4. Jag tror det kommer att gå utmärkt! När man minst anar så smäller det till. :)

    Stort lycka till imorgon!

    SvaraRadera