söndag 5 februari 2012

Har sprungit lite sen senast

Jag är inte ett dugg sugen på att skriva något och har inte haft någon lust att skriva på över en vecka, men samtidigt är jag inte sugen på att ha flera veckor långa uppehåll i bloggen. Det här får bli en kort lägesrapport för min egen sinnesfrids skull.
Förra veckan kändes det  som om jag äntligen var tillbaks ungefär där jag var när halsen började krångla i höstas, förutom att jag inte har någon som helst fart i kroppen än. Så fort jag springer fortare än 5 min/km känns det som sprint. Jag sprang totalt 45 km, allt lugn distans utom ett fartlekspass (som i ärlighetens namn var mer lek än fart).
Den här veckan började också bra med bl a lite backintervaller på löpband i torsdags. Totalt 4 km uppför i varierande lutning kändes rejält i benen och även om det var sjukt jobbigt på slutet, inte minst mentalt, så kommer jag säkert att köra det igen.
Igår tänkte jag springa långpass, men efter några km började jag få ont i både magen och halsen så jag avbröt efter totalt 7 km. Min teori (eller kanske snarare förhoppning) är att det är någon sorts reflux, vanligt halsont vill jag inte veta av mer. Pga det avbrutna passet och att jag inte tänker springa idag heller slutar den här veckan på ynka 28 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar