torsdag 23 februari 2012

Kvällstusingar i Globen

Ikväll var det dags att springa riktiga intervaller för första gången på över fyra månader, något som jag (sjukt nog) sett fram emot länge. Eftersom det fortfarande inte riktigt går att springa vettigt utomhus drog jag till Globen. Jag fick dock inte vara med i XL-galan utan fick nöja mig med löpbandet på gymmet. 2 km uppvärmning, 5 x 100 meter stegringslopp och sedan sex tusingar var planen. Jag hade ingen aning om hur snabbt jag skulle våga springa, så jag började lite försiktigt med de två första på 4:17. Det kändes så pass lätt att jag skruvade upp tempot lite, till 4:08 i de tre nästa, men det var antagligen en aning för snabbt. Mitt pannben är alldeles för outvecklat för att jag skulle kunna motivera mig själv till en sjätte, så därför slutade det med fem stycken. 90 sekunder gåvila mellan och avslutade med ett par km nedjogg, totalt 10 km. Ganska nöjd trots allt.
I förrgår sprang jag förresten också lite, dryga 9 km distans på extremt knöligt, isigt och halt underlag. Inte ett dugg kul, men jag hoppas stenhårt på att det är på väg att smälta bort nu. Kanske kan det bli en kort snabbdistans på lördag? Eller kanske ett testlopp på 5 km? Det känns som om säsongen börjar nu...

1 kommentar:

  1. Jag som trodde att du på någotvis hade fått äran att springa i Globen....:-).

    Skönt att du fick till ett pass!!

    SvaraRadera