tisdag 20 september 2011

Nedtrappning

Lite nedtrappning inför tävlingarna om (knappt) 2 respektive 4 veckor pågår. Det blir första gången jag springer ett riktigt lopp sedan 1991 (eller möjligen 92). Jag minns inte exakt vad jag sprang på då, men jag är ganska säker på att det var under 43 min på ett lopp som brukar vara 10 km men just det året var lite kortare av någon anledning. Om jag minns rätt var det antingen 9,2 km eller 9,8 km. Med tanke på hur lite jag tränade inför det loppet gissar jag att det var 9,2 km, under 43 på 9,8 km känns lite för bra.

Senaste dagarna har bjudit på 14 km @ 5:36 min/km i söndags och 8 km @ 4:59 min/km idag. Steget kändes inte alls bra idag, jag fick koncentrera mig för att hålla uppe frekvensen och få till ett vettigt frånskjut. Imorgon är det vila igen men på torsdag är det återigen dags att beträda banorna på Olympiastadion för lunchintervaller, jag ska försöka komma ihåg att köra lite löpskolning också.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag läste ifatt lite nedan och såg ditt testpass. Jag tror att du helt klart kan göra en hög 43:a på Sicklaloppet. Under 45 kommer du definitivt att springa. Du lyfter dig alltid lite på tävling.

    Det ska bli kul och se vad det blir.

    MVH

    SvaraRadera