tisdag 30 augusti 2011

Hem från jobbet igen

Tisdagar kommer nog att bli en stående springa-hem-från-jobbet-dag, det passar mig utmärkt både med tanke på dagis-logistik och på träningsprogrammet att löp-pendla just på tisdagar. Jag måste däremot hitta ett alternativ till att springa hela Götgatan, det känns inte alls ok att springa slalom på de fullproppade trottoarerna.
"10km km behaglig fart, från 5:00 - 6:00 min/km lyssna på kroppen" sa träningsprogrammet, "5:13-tempo är behagligt" sa kroppen, "10,53 km" sa Garmin. 5:13 är nästan en halv minut snabbare än vad mitt "easy run"-tempo ska vara, men eftersom jag haft två raka vilodagar och ska ha ytterligare en imorgon och dessutom kände mig vansinnigt pigg var det omöjligt att springa långsammare. Det är däremot lite jobbigt att jag nu, fyra timmar senare, har en obehaglig stickande/stramande känsla i vristerna och nedre delen av vaderna, jag hoppas innerligt att jag inte lyckats skada mig. Förhoppningsvis är det inte värre än att en vilodag i morgon gör susen.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Kul med en till medbloggare med ungefär samma mål. Bättre lyss till den sträng som brast.. eller hur!

    Ta det lite lugnt ett par dagar och lyssna lagom mycket på kroppen så är det nog ingen risk för skada.

    /Johan

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ungefär samma mål,ungefär samma jobb, ungefär samma ålder och ungefär samma bostadsort (antar jag eftersom jag såg att du springer Kärrtorpsslingan). Som sagt, mall 1A som träningsbloggare :D

    SvaraRadera