torsdag 3 maj 2012

Klart till drabbning

Idag sprang jag sista passet innan min halvmaradebut, en halvmil i lugnt tempo som kändes orimligt tung och jobbig. Senaste veckan har vartannat pass sprungits på otroligt lätta ben och vartannat på trästockar. Igår sprang jag tex 6 x 2 min intervaller där jag bara försökte springa intervallerna snabbt men ändå i en bekväm fart, och det kändes hur bra som helst i 3:55-tempo. Eftersom dagens pass kändes så jobbigt så hoppas jag att trenden fortsätter så att jag känner mig oförskämt pigg på lördag.

Jag tvekar lite om vilka skor jag ska springa i. Valet står mellan två olika modeller från Saucony, Kinvara 2 eller Grid Type A5. Jag har aldrig sprungit längre än en mil i A5:orna och är lite orolig för hur vaderna klarar av två mil i dem. Å andra sidan känns det inte riktigt rätt att springa lopp i Kinvara, de är nästan lite för sköna. Det lutar nog trots allt åt Kinvara men jag bestämmer mig antagligen inte förrän på lördag.

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att din varannan-gångs-form håller i sig och att allt går bra imorgon. Jag tror på Kinvara som är inkörd. Stort lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag har i princip bestämt mig för Kinvara, det verkar dumt att chansa när jag redan har lite småskavanker.

    SvaraRadera