onsdag 23 maj 2012

Ett kort milspår

Det blev Milspåret idag, men det blev ingen mil. Efter att ha haft ont i halsen och hostig i en vecka var jag tveksam till start men bestämde mig ändå för att testa.
Efter en hel del trängsel i starten kom jag trots allt iväg i ett ganska bra tempo efter några hundra meter. Men redan efter en dryg km märkte jag att flåset inte riktigt fanns där idag även om benen kändes väldigt pigga efter att ha fått vila en vecka. Jag kämpade på och hoppades att det skulle lossna, men efter 4 km (som gått precis enligt plan på ungefär 16:40, dvs 4:10-tempo) började halsen dessutom göra sig påmind, och jag bestämde mig för att det var korkat att chansa. Jag tänkte först sänka tempot  och ändå ta mig runt, men när jag kom in till varvningen kändes det ytterligare lite sämre och jag tog det förnuftiga beslutet att bryta.
Lite trist, men eftersom jag var ganska förberedd på att det skulle kunna gå så här så känns det ändå helt ok.
Jag sprang på Staffan (inte bokstavligt...) innan loppet, trevligt att träffa någon IRL vars blog man följt så länge! Det gick lite bättre för honom än för mig, även om han missade sitt pers från Hässelby med knapp marginal han landsvägspersade med 37:51. Inte alls illa ändå, framförallt eftersom Milspåret (åtminstone första varvet) var betydligt tyngre än Hässelby, både pga grusunderlaget och en mer kuperad bana.
Nu blir det inga fler tävlingar förrän midnattsloppet om nästan 3 månader, det känns oändligt långt bort...

2 kommentarer:

  1. Landsvägsperset från Hässelby slog jag faktiskt menperset från bana var jag några sekunder ifrån, jag var helt säker på att persa och gå under 37:30 idag då klockan visade 33:45 vid 9km men sista kilometern var oerhört lång och tiden rann iväg! Med lite distans till det så är det nog ändå det bästa millopp jag sprungit med tanke på värmen, backarna och grusunderlag!

    Trevligt att ses!!

    SvaraRadera
  2. Ja jösses, 37:51 är ju faktiskt snabbare än 37:54... Jag skyller på solsting och editerar :)

    SvaraRadera