lördag 12 maj 2012

Back in business

Efter förra lördagens Kungsholmen Runt var mina lår inte så glada. En riktigt rejäl träningsvärk gjorde att det var långt ifrån bekvämt att gå både söndag och måndag, och även tisdagen och onsdagen kändes det segt. I torsdags kunde jag inte hålla mig inne längre utan gav mig ut på ett lätt distanspass på knappt 9 km, och även om det inte var de absolut piggaste benen så kändes det ändå helt ok.

Med tanke på hur bra det kändis i torsdags och hur pigg jag var idag så bestämde jag mig för att våga köra ett intervallpass idag trots Lennarts uppmaning om att vänta 10-11 dagar innan man börjar med den typen av stolleprov. Förlåt...

8 x 1 km i tänkt 10 km-tempo med 45 s ståvila blev det, i förhoppningen att den kortare vilan ska öka min snabbhetsuthållighet. Det kändes förvånansvärt lätt. Samtliga intervaller sprangs på 4:10 +- 1 sekund. Jag funderade på att köra 10 stycken bara för att det kändes så bra, men någonstans i bakhuvudet så gnagde ändå tanken om att inte gå ut för hårt så nära efter halvmaran. 13,5 km fick jag ihop totalt med uppvärmning och nedjogg och jag känner mig väldigt nöjd med min insats.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Det blir säkert bra :-). Grattis till ett lyckat intervallpass!

    SvaraRadera