söndag 29 april 2012

Mindre än en vecka kvar

På lördag är det dags för min halvmaradebut i Kungsholmen Runt och uppladdningen har börjat så smått. Jag har bara sprungit två pass den här veckan, men det har inte berott på någon uppladdning utan bara på att det inte funnits tid för mer. Tusingar i tisdags och ett snabbdistanspass med sju km i tänkt tävlingsfart igår har känts hur bra som helst, och jag ser verkligen fram emot loppet. I veckan som kommer ska jag försöka få till några lätta intervaller och ett par kortare distanspass. Det är tydligen en ny och flackare bansträckning i år, så om bara vädret blir hyfsat finns det inga yttre omständigheter att skylla på om det inte går bra. Däremot kan jag i så fall skylla på min vänsterfot som har krånglat till och från sedan premiärmilen, men den brukar konstigt nog inte kännas när jag springer fort utan bara när det går långsamt så det ska förhoppningsvis gå bra.

Jag har inte lyckats träna alls så mycket som jag hade tänkt under vintern och våren. Min tanke i höstas var att jag nu i vår skulle springa runt 50 km i veckan, men det har jag hittills bara lyckats med tre gånger. Sjukdomar (framförallt mitt halsonda som visade sig vara reflux) och småskador har kommit i vägen så jag har bara snittat 34 km i veckan, totalt 580 km. 151 av dessa km har varit långpass, fördelade på åtta tillfällen, så jag känner mig ändå väl förberedd. Fast jag hade gärna velat ha hunnit köra några fler riktigt långa intervaller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar