torsdag 29 december 2011

Det är svårt att variera rubriken kring temat halsont i all evighet

En antibiotikakur som jag fick förra veckan gjorde ingen större skillnad, jag har fortfarande ont i halsen. I förrgår trodde jag i min enfald att jag kände mig bra och stack ut på en väldigt kort (4 km) och försiktig runda för att testa. Förutom att det var extremt deprimerande att inse hur mycket kondition jag tappat under de sju veckor jag haft det här eländet så var det även deprimerande att jag förstås som vanligt fick ont i halsen igen ett par timmar efter att jag kommit hem.
Nu är jag iaf remitterad till en öron-näsa-hals-läkare och hoppas att det inte tar alltför lång tid innan jag får en tid. Om det mot all förmodan skulle ha blivit bättre av sig själv innan dess tänker jag inte röra ett finger (eller ben) förrän jag känt mig 100% frisk i minst två dagar. Det här är tråkigare än jag hade kunnat föreställa mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar