söndag 28 april 2013

Varken träningsvärk eller halsont

Det halsonda jag kände av i fredags var antagligen bara ett skrämskott, för även om jag kände av det lite svagt igår också så var det helt bra imorse. Jag borde nog egentligen ha försökt få in ett långpass idag, men eftersom benen också krånglat så vågade jag inte ta risken att bli riktigt rejält sliten mindre än en vecka innan Kungsholmen Runt. Därför fick det bli ett simpelt distanspass på 11 km med 3 km halvmaratempo i mitten. Närmare preciserat blev det lite snabbare, det gick i 4:09-tempo på det snabba partiet vilket jag inte har några illusioner om att kunna hålla i en hel halvmara. Ganska jobbigt var det också och samma underliga trötthet i baksidorna, men ändå lite bättre än senast. Jag känner mig skapligt säker på att jag inte kommer att ha träningsvärk imorgon. Hur det blir på lördag får vi se. På lördag, rimligtvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar