fredag 26 april 2013

Träningsvärk och halsont

Jag har fått orimligt mycket träningsvärk de senaste två veckorna. I tisdags förra veckan sprang jag 17 km med 5 km i halvmarafart, vilket gav mig träningsvärk i fyra dagar. På lördagen kunde jag jogga 8 km med visst besvär. Nu i tisdags tänkte jag springa ett rejält långpass runt 34-35 km, men fick sluta efter 23 km eftersom benen var helt stumma och inte alls ville vara med. Idag fredag har jag fortfarande träningsvärk.
Förra veckan hade min fru halsfluss och 40 graders feber. I förrgår började jag få lite ont i halsen.
Visst verkar det finnas ett samband, men kan man verkligen få träningsvärk för att man har en infektion i kroppen?
Uppladdningen för Kungsholmen Runt känns hur som helst inte direkt optimal så jag kommer inte att satsa på sub 1:30 om jag nu överhuvudtaget kan springa nästa lördag. Känner jag mig pigg kommer jag att ta det som ett långpass i marafart, vilket isf ändå skulle ta mig under 1:35 och därmed PB. Inte kul, men smart.

Edit: Hmm, inte förrän efter att jag skrev det här inlägget insåg jag att mitt förra inlägg också handlade om träningsvärk. Har jag haft underlig och oväntad träningsvärk i  nästan en hel månad? Fan tro't...

1 kommentar:

  1. Jag ommer inte heller maxa på KHR. Det blir 4:20-4:15 min/km.

    Jag vill snabbt tillbaka till intervallträningen inför Arenamilen och återhämtningen blir så lång om jag maxar på KHR.

    SvaraRadera