torsdag 9 augusti 2012

Ålderstecken

Förra veckan beklagade jag mig över hur jobbigt det var att springa långa intervaller. Då hade jag sprungit fyrahundringar på tisdagen och försökte springa 4 x 2000 på torsdagen. Den här veckan vände jag därför på steken och körde långa intervaller (tio tusingar) i tisdags och korta intervaller idag.
12 x 500 meter i 5 km-tempo, dvs ungefär 2:00 per intervall, lyckades jag iofs klara av nu ikväll, men det var betydligt jobbigare än vad det var med 15 x 400 i 3:40-fart förra veckan. Den enda rimliga slutsatsen jag kan dra av det här är att jag inte kan köra intervallpass så tätt eftersom jag uppenbarligen inte lyckas återhämta mig mellan dem. Jag antar att det bara är att acceptera och notera det som ännu ett ålderstecken. Man får vara glad så länge inte klockan på microvågsugnen och dvd:n konstant står och blinkar på "00:00"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar