onsdag 9 november 2011

Inget att ringa och väcka polarna för

Det är inte så fantastiskt spännande med rapporter från en grundträningsperiod men eftersom en av de tänkta läsarna av den här bloggen är en framtida version av mig själv så tänkte jag ändå köra lite sammanfattningar då och då.
Efter Hässelbyloppet drog jag ner på både mängd och tempo för att börja med någon form av grundträningsperiod, och den har fram till idag sett ut så här:
  • v 42: Totalt 27,5 km på 153 minuter (5:33 min/km), bara lugn distans varav ett extra lugnt pass med frun i London.
  • v 43: Totalt 29,5 km på 161 minuter (5:27 min/km) varav ett embryo till långpass (13 km)
  • v 44: Totalt 38,5 km på 207 minuter (5:23 min/km). Ett pass på 14 km och ett kort tröskelpass (2 km) för att få känna att det går att springa snabbare än 5:20 någon gång ibland...
Jag har dessutom börjat göra lite utfall och vadhävningar efter två pass varje vecka. Den här veckan kommer att bli precis som förra förutom att jag fortsätter att öka på långpassen med en km i veckan tills jag kommer upp till runt 20 km.
Trots att jag springer så långsamt att jag knappt blir andfådd så springer jag ändå för fort enligt Jack Daniels, men även om det är lite tråkigt med all denna lugna distans så känner jag att benen behöver det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar