torsdag 17 november 2011

Lite småkrasslig till och från

Jag blir inte riktigt klok på den här förkylningen eller vad man ska kalla det. Jag har klarat mig bättre än alla andra i familjen (hittills, ta i trä, peppar peppar osv osv) men ändå släpper det inte helt.
I söndags kände jag mig helt frisk och gav mig ut på ett långpass som nästan börjar kunna göra skäl för namnet. 15 km blev det i ett fantastiskt höstväder. Jag sprang Årstaviken runt och var långt ifrån ensam om det. På måndag morgon kände jag mig småsjuk igen, lite svullen i halsen och lite snuvig, men på tisdag var jag frisk som en nötskrika och rev av ett lite snabbare (med betoning på lite) distanspass, 11 km i 5:10-tempo. Igår, onsdag, var det sedan dags att känna sig lite smårisig igen för att sedan idag återigen vara tokfrisk. Hem från jobbet, 11 km, i 5:20-tempo. Pulsen låg några slag högre än den brukar i det tempot och nu när jag sitter här på kvällen så känner jag inte helt oväntat att det börjar kännas lite småtjockt i bihålorna...
Så länge jag är sjuk varannan dag och kan springa varannan så kan jag stå ut med det här upplägget men det hade varit kul att vara frisk hela tiden. Idéer om att vila någon dag extra även om jag känner mig frisk för att låta alltihop läka ut har dykt upp, vi får se om jag ger efter för dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar