söndag 25 november 2012

Tre veckor senare

På de tre veckor som gått sedan Österlenmaran har jag hunnit med följande:
  • En veckas total löpvila. Planerad, men även om den inte varit det så hade jag inte kunnat springa eftersom jag var riktigt rejält sliten i benen och dessutom småförkyld.
  • Några korta pass för att plågsamt komma igång igen. Jösses vad tungt det var de första gångerna.
  • Löparknä. Tydliga symptom visade sig de sista kilometrarna på distanspasset förra lördagen, så jag började tokstretcha flera gånger om dagen enligt instruktioner från Springjonas. Det funkade över förväntan och på ett testpass på några km på onsdagen kändes ingenting.
  • Ett tröskelpass. Jag har bestämt att jag ska springa (minst) ett tröskelpass i veckan hela vintern och det var skönt att komma igång med det. 3 x 2 km i 4:12-tempo blev det den här gången.
Någon mer löpningsrelaterat har jag inte hunnit med förutom några distanspast. Imorgon blir det nog ett långpass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar